شماره پشتیبانی : 09120339920

حتما درباره تمرین Bouncing ball شنیده‌اید و احتمالا آن را امتحان کرده‌اید. بنظرتان مشکل کجاست؟ چرا هنگام یادگیری انیمیشن بر این تمرین تاکید می‌شود و شما از اصول آن در جای دیگر استفاده می‌کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا نشان دهیم که این تکنیک چیزی بیشتر از یک تمرین مقدماتی انیمیشن است.

چرا باید بر این تکنیک مسلط باشم؟

بعنوان یک تمرین، Bouncing ball شاید در ظاهر ساده بنظر برسد اما قواعد مهمی در آن نقش دارند. این تکنیک در سطح اولیه تایمینگ و اسپیسینگ کلیدگذاری ها,وزن،قوس ها،انقباض و انبساط،ظاهر و غیره را یاد می‌دهد. اما می‌خواهیم شما را به سطح بالاتری از کار مانند بازی سازی،ایجاد کاراکتر احساسی و سکانس‌های دعوا و مبارزه سوق دهیم. چه می‌شود اگر مبانی را نادیده بگیرید و فراتر روید؟ نا امیدی و سردرگمی شما را فرا می‌گیرد.

برای دویدن باید راه ر فتن را آموخت!

به شما نشان می‌دهیم که چگونه این تمرین اساس طراحی پاها، سر و بطور کلی حرکات بدن کاراکتر است و مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد.

حرفه‌ای‌ها هنوز از Bouncing ball استفاده می‌کنند

حتی افراد حرفه‌ای در دیزنی از یک توپ برای بلاک کردن انیمیشن‌شان بهره می‌گیرند. مثال زیر نشان می‌دهد که یک انیماتور چگونه از این تمرین برای چیدمان سکانس،زمانبندی،لی‌اوت دوربین و پیش بینی کاراکتر استفاده می‌کند و میتواند شات را “احساس” کند.

۱ – حس Timing و Spacing را درک خواهید کرد

تایمینگ و اسپیسینگ خوب یکی از مهم ترین اجزای این تمرین است. اگر timing یا spacing شما خوب نباشد و یا جابجا استفاده شود نمی‌توانید آن حس مورد نظر را به بیننده منتقل کنید. می‌خواهیم که جهش توپ ما طبیعی باشد،وزن،حالت ارتجاعی و قوس‌های ظریف داشته باشد. Timing و spacing در ایجاد این ویژگی ها عامل اساسی هستند.

با صرف زمان و مسلط شدن بر مکانیک بدن در این تمرین می‌توانید به سطوح عمیق‌تری از انیمیشن دست یابید و ببینید که می‌توانید کاراکتر‌های پیچیده‌تر،چه حیوان یا انسان، را باورپذیرتر از قبل چه بصورت کارتونی یا استایل واقعی احساس و خلق کنید.

” Bouncing ball در مورد این نیست که فرمول‌های پیچیده‌ی ریاضی ایجاد کنید و یا تجربه‌ی گالیله را مجددا بچشید؛ بلکه درک کاراکتر و نشان دادن جزییات آن به مخاطب است. “

آنچه که باید بخاطر بسپارید این است که قوانین رئال ریاضی‌وار جهش توپ را بازآفرینی نکنید. در عوض احساس و ماهیت بالا و پایین رفتن را خلق و نشان دهید. بعنوان انیماتور فیزیک حرکت اشیا در دنیای واقعی را مشاهده و مطالعه می‌کنیم اما سپس باید آن اطلاعات را تفسیر نماییم و راهی بمنظور ساده‌سازی برای مخاطب را بیابیم. اکثر منتورهای ما بهمراه سایر کارآموزان نیز بر اهمیت این تمرین تاکید دارند و معتقدند که قواعد آن در مسیر کاریتان بسیار مفید خواهد بود.

۲ – قوس های ظریف، Ease-In / Ease-Out و غیره را یاد خواهید گرفت

شاید در ابتدا آن را درک نکنید اما باقواعد مهم ۱۲ گانه انیمیشن در این تمرین سر و کار دارید. همان طور که قبلا گفته شد زمانیکه Bouncing ball را انیمیت می‌کنید همزمان از اصول وزن به اندازه timing و spacing استفاده می‌کنید. علاوه بر این قواعد یاد می‌گیرید که چگونه قوس‌های جذاب ایجاد کنید، از Ease-In / Ease-Out برای تصحیح حرکت استفاده نمایید، از انقباض و انبساط برای خلق احساس سنگینی و ضربه بهره بگیرید، staging خوب ایجاد کنید تا مخاطب از صحنه آگاه باشد و overshoots می‌تواند فوت آخر کار شما شود!

این همان نقطه شروع است تا ببینید این تمرین چگونه یک تست انیمیشن مهمی است. بهتر است آن را یاد بگیرید و در آن مهارت پیدا کنید.

زمانیکه یاد گرفتید چگونه این قواعد با هم عمل می‌کنند می‌توانید در موقعیت‌های حرفه‌ای از آنها استفاده کنید. دوباره این اصول به باورپذیری کاراکترتان در صحنه کمک بسیاری می‌کنند.

همانطور که مشغول انیمیت هستید با کاراکترها و اشیایی مواجه می‌شوید که پیچیده‌تر از یک توپ هستند. در ابتدا کار با همه اعضای یک کاراکتر شما را به چالش می‌کشد اما به یاد داشته باشید باید قدم اول را بردارید. هر چه بیشتر با قواعد چیدمان Bouncing ball و Blocking سر و کله بزنید و کار کنید بیشتر می‌توانید در انیمیت‌هایتان آن را بکار بگیرید.

“با خواندن تمام کتابهای جهان درباره انیمیشن نمی‌توانید آن را انجام دهید مگر اینکه بطور عملی دست به کار شوید تا ملکه ذهن شود.

تعداد مطالب : 9 تاریخ عضویت : ۲ اسفند , ۱۳۹۸

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

  • سلام ،خوش آمدید , مهمان