شماره پشتیبانی : 09120339920

صداگذاری در انیمیشن :

در سلسه مطلبی که در این باره میخوانید در جاهایی اشاره شده میشود که فیلمبرداری بر اساس ریتم انچام میشود.برای داشتن تصور دقیقتر از این جمله باید بدانیم که فیلمبرداری انیمیشن به صورت تک فریم انجام میشود.و حتی در دستگاه های مدرن کامپیوتری نیز هر تصویر یک فریم تعریف میشود که در نرم افزار های مختلف پشت سر هم چیده میشود و نمایش پشت سر هم این تصاویر توهم حرکت را برای بیننده ایجاد میکند.
هر چقدر تعداد تصاویری که یک حرکت را میسازند بیشتر باشد حرکت آرام تر و روانتری خواهد بود و بالعکس،هر چقدر تصاویر کمتر باشند سرعت حرکت بیشتر میشود. به این معنا که اگر برای نشان دادن راه رفتن یک شخصیت از یک سیکل ۶تصویری استفاده کنیم ،سرعت قدم برداشتن اون بسیار کند تر از حالتی خواهد بود که تنها از ۴تصویر استفاده شود.

به این ترتیب انیماتور میتواند با دانستن زمان و ریتم موسیقی،سرعت حرکت عناصر تصویری را تنظیم کند. به یاد داشته باشید که هر فریم واحدی از زمان و برابر ۱/۲۴ثانیه است و این کار با محاسبه ی دقیق ساده ریاضی قابل اجرا خواهد بود.

تقویت دیدن با شنیدن :

جلوه های بصری و فضا سازی های گرافیکی هر چقدر هم بی نقص باشند فقط با همراهی و صداهای مناسب و به جا است که تاثیر خوبی روی مخاطب میگذارند.
صدا سازی ها و ترکیب استادانه صدا ها هم تنها در صورتی موفق میشوند بیننده را درگیر کنند که از دریچه ی فناوری مناسب به گوش برسد .

صدا گذاری در انیمیشن صدا گذاری در انیمیشن

 

رابطه ی صوت و تصویر:

بین صوت و تصویر متحرک ارتباط متحرک خاصی برقرار است که در فیلمهای انیمیشن ،این رابطه بیش از پیش استثنایی میشود. به نظر میرسد که عناصر بصری انیمیشن و نوار صورتی ان ،نسبت به انواع دیگر فیلم ها ،از شراکتی صمیمانه تر و بسیار خلاقانه برخوردارند .شاید دلیل بروز چنین رابطه ای را بتوان به عوامل زیر بستگی داد:
انطباق عالی صوت و تصویر
صوت شیوه ساخت انیمیشن و فن اوری خاص ان ،درجه بالاتری از انطباق یا سینکرونایز و تصویر را میطلبد. دست طراح انیمیشن در هر دو محدوده ی صوت و تصویر باز است و کنترل تمام و کمال کار در دست اوست.به این ترتیب یک تصویر یا زک صدا میتواند با دقتی تا حد یک دهم ثانیه در جای خود قرار بگیرد.
وابستگی عمیق بین انیمیشن و موسیقی:
انیمیشن و موسیقی دارای زیر بنای ریاضی مقدماتی هستن و با سرعتی معین پیش میروند.
ریتم و یا ضرب اهنگ موسیقی انددزه گیری میشود و این ضربه ها در حد مخصوصی با زمان تعریف شده قرار میگیرد و در واقع واحد های موسیقی به واحد های زمان تبدیل میشود.

 

صدا گذاری در انیمیشنصدا گذاری در انیمیشن

 

در کتاب انیمیشن (Michel dougherty) به گفته ی میشل دوورتی
طرح های بصری و موسیقایی از عناصر مشترکی برخوردارند. انسان هم موجودی که همواره به دنبال الگو ها و نقوش درونی هر چیز بوده و این طبیعت ذاتی ماست که به اجرای یک طرح موسیقایی که از کنار هم قرار دادن تنها فاصله ها ،ساز بندی ،زمینه و ریتم تشکیل شده ،گوش فرا دهیم ما بطور خودکار ادامه یک ملودی را پیش بینی میکنیم و منتظر نتیجه ان میمانیم .
اگر این ترتیب بندی موافق با انچه انتظار داشتیم پیش برود ،حس خوشایند به نتیجه رسیدن و رها کردن در ما ایجاد میشود. اگر پیش بینی ما نادرست از کار در بیاید،احساس ناراحتی خواهیم کرد و توجه ما بیشتر به موضوع جلب میشود و به این ترتیب ممکن است یک الگوی مشابه با انچه در ذهن داشتیم را به شکل پیش بینی نشده و تازه پیدا کنیم و بسیار لذت ببریم.

 

تعداد مطالب : 10 تاریخ عضویت : ۱ اسفند , ۱۳۹۸

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

  • سلام ،خوش آمدید , مهمان