شماره پشتیبانی : 09120339920

قسمت دوم

 

بعد از پیدا کردن کلید قفل زندگی اوون که بیماری ناگوار اوتیسم بود همه ی اعضای خانواده با توجه به شخصیت های انیمشن های والت دیزنی با اوون ارتباط برقرار می کردند. برای مثال او مفهوم «پدر» را از شخصیت جادوگر انیمیشن “شمشیر در سنگ” و «مادر» را از شخصیت قوری چای انیمیشن “دیو و دلبر” درک کرده است.

 

تاثیر انیمیشن برا اجتماعی شدن کودکان

نمونه های جهانی بسیاری از این دست می توان یافت که صنعت انیمیشن به مثابه مددکاری اجتماعی توانایی بچه ها را در تمامی سنین دستخوش تغییر کرده است، اما باید به آسیب ها نیز توجه ویژه ای داشت چرا که همیشه انیمیشن ها نمی توانند مثل کمکی که به اوون داشتند تأثیر مثبتی روی بچه ها داشته باشند. مخصوصاً در حال حاضر که دنیا خشونت را در وجه قالب خودش بازنمایی می کند انیمیشن و بازی های رایانه ای و باقی صنایع محتوای تصویری در تکرار این شر اجتماعی عاملی تقویت کننده هستند. اگر نگاهی به لیست بازی ها، انیمیشن ها و فیلم های سینمایی مورد توجه و استقبال طیف کودک و نوجوان در دنیا بیاندازیم به عمومیت خشونت در این آثار بر می خوریم، خشونتی که شاید در گام های نخست آسیب زایی خودش را نشان ندهد اما جامعه ای علاقه مند به خشونت های ارتباطی را ایجاد می کند.
ایران به عنوان کشوری که از منابع غنی محتوایی برخوردار است باید در صنعت انیمیشن هم با هوشمندی عمل نماید و این امر در دو وجه فنی و محتوایی بایستی حتماً لحاظ شود. امروزه در میان تولید کنندگان آثار کودک و نوجوان یک آشفتگی عمیق و گسترده در فهم موضوع و آنچه تولید شده هویداست، به گونه ای که اگر محتوایی جذابیت بسزایی دارد آنچنان در قیاس با نمونه ی خارجی خود به کمک کودک و نوجوان ما نمی آید و اگر کارهایی هم از حیث محتوایی ایده ی خوبی در بر دارند از نظر فنی متأسفانه از نمونه ی خارجی خود فاصله زیادی دارند.
این امور باعث شده که ما از ابزار انیمیشن در جهت شکل دادن به جامعه¬ی کودک و نوجوان خود نتوانیم بهره¬ی لازم و کافی را ببریم.

تعداد مطالب : 10 تاریخ عضویت : ۹ خرداد , ۱۳۹۹

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

  • سلام ،خوش آمدید , مهمان